Eksperci i ekspertki EGO stały się częścią konsorcjum w dziedzinie projektowania i badań produktów cyfrowych. Połączyliśmy siły firm EGO, MCM Institute i Quale, aby stworzyć inicjatywę O.W.C.A (Obywatel w Centrum Administracji), której celem jest ułatwianie życia obywateli poprzez podnoszenie użyteczności e-usług publicznych.
Dlaczego powstała O.W.C.A ?
Bo wiele e-usług publicznych nie spełnia swojego zadania.
Nie są użyteczne. Nie są intuicyjne w obsłudze. A podobno były tworzone, aby pomagać.
Inicjatywa O.W.C.A, wspiera władze publiczne w tworzeniu intuicyjnych, łatwych w obsłudze e-usług, które są przyjazne dla użytkowników.
Co robimy ?
Wykorzystując lata doświadczeń, edukujemy pracowników zajmujących się cyfryzacją administracji. Pomagamy Wam przygotować i wdrażać rozwiązania cyfrowe dla obywateli. Na początek uruchomiliśmy cykl darmowych webinarów skierowanych do pracowników administracji rządowej i samorządowej, na temat UX (doświadczenia użytkownika).
Lista pierwszych webinarów:
Webinar nr 1 pt. „Czym jest UX i dostępność w produktach cyfrowych Podczas webinaru uczestnicy poznają podstawowe pojęcia związane z UX, a także dowiedzą się, jak ważna jest dostępność dla procesów cyfrowych. Zostaną przedstawione inspirujące przykłady polskie i zagraniczne. Uczestnicy webinaru dowiedzą się również, jak weryfikować UX oraz poznają praktyczne narzędzie – check-listę audytową, która pomoże im zdiagnozować użyteczność strony internetowej.
Webinar nr 2 pt. „Zweryfikuj użyteczność i UX strony publicznej” uczestnicy/uczestniczki dowiedzą się, jak przeprowadzić podstawowy audyt UX swojego serwisu.
Webinar nr 3 pt. “Użyteczność, a Zamówienia publiczne”. Na spotkaniu uczestnicy poznają praktyki uwzględniające użyteczność (UX) w projektach informatycznych oraz sposoby na planowanie UX w zamówieniach publicznych na usługi cyfrowe.
Link do strony naszej inicjatywy: https://www.owca.it/